ESKİŞEHİR KARGO AVUKATI

Eskişehir Kargo Avukatı
Eskişehir avukat

Kargo Avukatı:

Kargo sektörü, özellikle pandemi döneminin başlaması ile birlikte e-ticaretin yaygınlaşması ve seyahat yasağı nedeniyle kişilerin sıklıkla başvurduğu, gittikçe büyüyen bir sektör haline gelmiştir. Kargodan kaynaklı bir sorun veya uyuşmazlık yaşanması durumunda alanında uzman, hızlı ve etkili çözümler üreten bir kargo avukatı ile çalışmak, haklarınızın korunması bakımından elzemdir. 

Eskişehir Kargo Avukatı:

Eskişehir veya çevre illerde kargo avukatı hizmeti araştırırken dikkat etmeniz gereken en önemli faktörlerden biri, alanında uzman ve deneyimli bir kargo avukatı ile çalışmaktır. Kargo uyuşmazlıklar durumunda başvurulacak hukuki yollar ve sürecin yönetimi karmaşık bir husustur ve doğru rehberlik olmadan haklarınızı korumak ve süreci yürütmek zor olabilir. Eskişehir kargo avukatı olarak da hizmet veren Uyanık Hukuk Bürosu olarak gayemiz, kargodan kaynaklanan uyuşmazlığın çözümü için en etkili ve hızlı önlemleri alarak öncelikle zararı önlemek ve sonrasında hukuki süreçleri etkin bir şekilde yürüterek uğranılan zararın tazminini sağlamaktır. 

Eskişehir Kargo Avukatı Olarak Hizmetlerimiz:

  • Hukuki Danışmanlık: Kargo nedeniyle yaşanılan sorunlarınızın çözümü için hukuki süreçlerle ilgili doğru bilgi ve rehberlik sağlama
  • Tazmin başvuruları: Kargo şirketinin kusurundan kaynaklanan bir sorunla karşılaşılması durumunda kargo şirketine karşı yapılacak tazmin başvuruları hakkında hukuki danışmanlık ve temsil
  • Tüketici Hakem Heyeti süreci: Kargodan kaynaklı uyuşmazlıklarda uyuşmazlık sınırının belli miktarın altında olması durumunda dava açmadan önce tüketici hakem heyetine başvurmak yasal zorunluluktur. Kargonun kaybolması, kargonun hasarlı teslim edilmesi, kargonun yanlış kişiye teslim edilmesi, kargonun eksik teslim edilmesi, kayıp kargo gibi uyuşmazlıkların çözümü için Tüketici Hakem Heyetine yapılacak başvurularda hukuki danışmanlık ve kargo avukatı olarak temsil
  • Arabuluculuk süreci: Kargodan kaynaklı bir uyuşmazlıkla ilgili dava açmadan önce, zarara uğrayan kişinin tacir olması halinde tüketici hakem heyetine başvurulmamakla birlikte, 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu gereği ticari uyuşmazlıklarda dava değeri ne olursa olsun dava şartı arabuluculuk yoluna başvuru zorunludur. Buna ek olarak, zarara uğrayan kişinin tüketici olması halinde de, uyuşmazlık değerinin 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanunda belirtilen sınırı aşması halinde tüketici hakem heyetine başvurulmamasına karşın tüketici uyuşmazlıklarında dava şartı arabuluculuk yoluna başvuru zorunludur. Kargodan kaynaklı herhangi bir uyuşmazlığın arabuluculuk yolunda çözüme kavuşturulması, karmaşık ve uzun süren dava sürecine göre çok daha avantajlıdır. Ancak arabuluculuk sürecinde, basiretli bir tacir olan kargo şirketine karşı haklarınızı korumak uzmanlık gerektirir. Kargodan kaynaklı bir uyuşmazlığa ilişkin dava açılmadan önce yapılacak arabuluculuk sürecinde hukuki danışmanlık ve kargo avukatı olarak hukuki temsil 
  • Kargo davaları: Kargo uyuşmazlığında ilişkin Tüketici Hakem Heyeti veya dava şartı arabuluculuk yolu tüketildikten sonra, açılacak Tüketici Hakem Heyeti kararına itiraz veya tazminat davalarında müvekkillerin kargo avukatı olarak mahkemede temsili
  • Taşımaya ilişkin sözleşmeler: Ticari olarak kargo şirketleri ile yapılan anlaşmalı taşıma sözleşmelerinin hazırlanması ve yorumlanması.
  • Hakların Korunması: Kargo şirketleri ile yapılacak görüşme ve anlaşmalarda haklarınızın korunması adına hukuki danışmanlık hizmeti
  • Ceza davası süreci: Kayıp kargo, kargonun ilgisiz kişiye teslimi, sahte kimlik ile kargonun teslim alınması, kargonun eksik teslim edilmesi gibi durumlarda sorumlular hakkında suç duyurusunda bulunulması ve açılacak ceza davalarında hukuki destek

Eskişehir veya çevre illerde, kargodan kaynaklı sorun yaşamanız halinde Eskişehir Avukat Cansu ÖNÇLER UYANIK’tan hukuki danışmanlık ve destek almak için online randevu oluşturabilir veya iletişim kanallarımızdan bize ulaşabilirsiniz.

ESKİŞEHİR AVUKAT CANSU ÖNÇLER UYANIK

Kargonun verildiği kargo şirketinin internet sitesi üzerinden yapılan sorgulamada kargo teslim edildi olarak görünüyor ama gelmedi ise, öncelikle kargo şirketi ile yazılı olarak iletişime geçmek faydalıdır. Kargo şirketinden olumlu bir sonuç alınamaması halinde kargonun bulunabilmesi, eğer bulunamaz ise kargo içerisindeki eşyanın değerinin kargo şirketinden tazminat olarak alınabilmesi 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu uyarınca mümkündür. Kayıp kargo ile ilgili hukuki destek talepleriniz için iletişim kanallarımızdan bize ulaşabilirsiniz.  

Alıcısı veya göndericisi olduğunuz kargonun akıbetini sorguladığınızda internet ekranında çıkan teslim edilemedi yazısı, kargonuzun teslimi için alıcı adresine gidildiği ancak muhtemelen alıcıya ulaşılamadığı için kargonun şubeye geri döndüğü anlamına gelmektedir. Teslim edilemeyen kargonuz hakkında kargo şirketi ile iletişime geçerek kargonuzun hangi şubede olduğunu öğrenebilir, kargo şirketinin politikasına göre yeniden dağıtıma çıkarılmasını isteyebilir veya kargonun bulunduğu şubeye giderek kimlik ibrazı ile kargonuzu teslim alabilirsiniz.

Alıcısı veya göndericisi olduğunuz kargo hasarlı geldi ise, öncelikle teslimat için gelen kargo şirketi görevlisi ile kargo hasar tespit tutanağı tutmak önemlidir. Akabinde kargo şirketinin hasar için bir ödeme yapıp yapmayacağını öğrenmek için kargo şirketi ile yazılı olarak iletişime geçmek, olumlu bir dönüş olmaması halinde 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümlerine göre zararınızın tazminini talep etmek gereklidir. Hasarlı kargo ile ilgili hukuki destek talepleriniz için iletişim kanallarımızdan bize ulaşabilirsiniz.

Kargonun başkasına teslim edilmesi halinde öncelikle kargo şirketi ile iletişime geçmek faydalıdır. Olası bir hırsızlık veya dolandırıcılık suçu mağduru olmanız ihtimaline karşı gerekli bilgi/belgeleri toplayarak suç duyurusunda bulunabilir ve kargo şirketinin kusur durumuna göre tazminat sorumluluğu için hukuki süreç başlatabilirsiniz.

Kargonun eksik teslim edilmesi farklı nedenlere dayanıyor olabilir. Özellikle internetten satın alınan ürünlerin eksik gelmesi kargo şirketinden değil; satıcıdan da kaynaklanıyor olabilir. Öncelikle kargonun eksik gelmesinin kaynağı tespit edilmeli, duruma göre 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri uyarınca satıcı veya kargo şirketinin sorumluluğuna başvurulmalıdır. Kargonun eksik teslim edilmesi ile ilgili hukuki destek talepleriniz için iletişim kanallarımızdan bize ulaşabilirsiniz.